Wednesday, January 12, 2011

my childs....love.love.love

masuk ni dah 3 bulan aku terlibat dalam projek vermicomposting.... iaitu pengkomposan menggunakan cacing... tq to dr hasnah yg introduce job as a research assistant kt aku... beberapa hari sebelum masuk keje, aku sgt risau memikirkan yg aku ni sgt geli ngan cacing..how can i face them... really2 geli lol... first time nak pegang tu mmg cari glove gak la... tu pun mmg geli gila kot... smpai balik tidoq pun dok terasa cacing tu merayap2 atas tangan.. smpai mcm tu sekali.. tp lama2 mcm dah jd biasa..tanpa glove pun aku boleh pegang cacing tu banyak2.. skrg ni rasa syg dan cinta pada cacing2 peliharaan aku tu makin menebal... if ada yg jatuh kt lantai dan mati, sgt rasa pilu dan sedih... suka tgok kehidupan mereka... just eat, jalan-jalan, buat anak... tu je... best kan?? haha... yg penting mereka juga menyumbang sesuatu yg amat berguna di alam ini... najis mereka itulah yg jadi baja yg sgt tinggi nutriennya... air siraman mereka plak pulak bleh jd fertilizer yg sgt baik utk plant promoter... dan cacing-cacing ni biasanya digunakan utk tujuan kosmetik dan juga perubatan di sesetgh negara spt Indonesia dan China... keje aku skrg ni dgn anak-anak aku ni- bagi depa mandi, bagi makan (bkn tiap2 hari la), main-main ngan mereka...haha... i love my job now... very enjoy  lol :D


 ni adalah saat paling lucky buat aku kerana dpt tgok 2 cacing sedang in reproduction project

very love of them

speghatti? noodle?? haha.. just imagine it


No comments:

Post a Comment